Artykuły

Wyświetlono rezultaty 141-160 z 319.
Afterbomb: Hard to Kill

Afterbomb: Hard to Kill

Podręcznik nie do zabicia

02-04-2014 20:09 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 39
Skażone i napromieniowane pustkowia futurystycznej Ameryki, w której potomkowie jankesów toczą niekończącą się wojnę z komunistami i obcymi – połączenie lęków trawiących Stany Zjednoczone w połowie XX wieku ze sztafażem popkulturowej postapokalipsy okazały się dla polskich...
Pathfinder Roleplaying Game: Ultimate Campaign

Pathfinder Roleplaying Game: Ultimate Campaign

Kampania? Ostatecznie...

21-03-2014 11:57 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Wśród podręczników nominowanych do tegorocznych nagród Golden Geek bezsprzecznie dominowały pozycje do systemów Star Wars: Edge of the Empire i Fate (którym ostatecznie przypadły laury), jednak w kategorii Best Supplement znalazł się także samotny dodatek do Pathfindera, Ultimate Campaign. Należy o...
Hillfolk

Hillfolk

Dramaty prehistoryczne i nie tylko

13-03-2014 17:22 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 2
Robin D. Laws należy do tych twórców gier fabularnych, których nie trzeba przybliżać czytelnikom Poltergeista. Erpegi jego autorstwa zdobyły wiele prestiżowych nagród, sporo z nich opisaliśmy także na łamach serwisu – jak choćby Dying Earth RPG czy oparte na mechanice GUMSHOE tytuły takie jak...
Pathfinder Roleplaying Game: Bestiary 4

Pathfinder Roleplaying Game: Bestiary 4

Mnóstwo mitycznych monstrów

05-03-2014 10:50 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 3
Monstra zapełniające stronice erpegowych bestiariuszy pochodzą z rozmaitych źródeł. Legendarne już w niektórych kręgach są historie o tym, skąd wzięły się w dedekach tak klasyczne dziś stworzenia, jak rdzewiacz czy beholder. Jedną z najważniejszych inspiracji dla twórców gier fabularnych pozostają j...
CV

CV

Było sobie życie

26-02-2014 18:12 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 1
Wydawnictwo Granna wyrobiło sobie dobrą markę jako producent gier planszowych dla dzieci – Superfarmer, Hooop!, czy Bumerang to tytuły familijne, i choć przy takich pozycjach jak Hej, to moja ryba! albo Wilki i owce nie raz zdarzało mi się spędzić miłe chwile, to próżno było jak dotąd w oferci...
World War Cthulhu: The Darkest Hour

World War Cthulhu: The Darkest Hour

Badacze Tajemnic na frontach II Wojny Światowej

02-02-2014 13:04 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 7
Niewiele jest chyba okresów historycznych równie atrakcyjnych dla erpegowych autorów jak II Wojna Światowa. Globalny konflikt, który na zawsze odmienił oblicze świata, nawet bez wzbogacania o jakiekolwiek elementy fantastyczne, stanowi podstawę przynajmniej kilku podręczników do gier fabularnych (od...
Pathfinder Roleplaying Game: NPC Codex

Pathfinder Roleplaying Game: NPC Codex

Bestiariusz bez potworów

27-01-2014 18:58 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 5
Ze swoich kampanii prowadzonych na przestrzeni lat w różnych systemach najlepiej pamiętam rozmaitych Bohaterów Niezależnych. Nie epickie starcia, nie zagmatwane intrygi, nie przerażające potwory, a ludzi (i – zależnie od systemu – nie-ludzi), których w trakcie przygód napotykały postacie...
The Book of Unremitting Horror

The Book of Unremitting Horror

Jest się czego bać...

18-01-2014 00:02 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Po raz pierwszy usłyszałem o tym podręczniku przy okazji recenzowania podstawki do Fear Itself, ostatnio zaś przypomniałem sobie o nim, pisząc recenzję Vivisection – pierwszego (i jak dotąd jedynego) dodatku do systemu Noctum. Mechaniczną lekkość suplementu z wydawnictwa Wicked...
The Mutant Epoch: Pitford - Gateway to the Ruins

The Mutant Epoch: Pitford - Gateway to the Ruins

Brama do ruin, brama do przygód...

31-12-2013 19:49 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Wielkie miasta mają swój nieodparty urok. Osadzone w nich przygody można wręcz traktować jako odrębną kategorię. Nawet w przygodach polegających na eksploracji dziczy lub podziemi nierzadko to pobliska metropolia jest dla postaci bazą wypadową, stanowiąc istotny element scenariusza. Nic więc dziwne...
Cyberpunk: Maximum Metal

Cyberpunk: Maximum Metal

Potrzebna nam większa broń!

21-12-2013 16:53 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 2
Ewolucja jest nieuchronna, a jej nieubłagane prawa wykraczają daleko poza naturalny dobór biologicznych organizmów – zmianom wymuszonym przez zewnętrzne warunki ulegają organizacje, społeczności i całe państwa, nie pomija ona także wszelkich gałęzi nauki i techniki. Dawne teorie, rozwiązania i...
Alternatywy 4

Alternatywy 4

Nad wszystkim czuwa gospodarz domu

11-12-2013 11:11 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Kraj lat dziecinnych – jak pisał mój imiennik – zawsze zostanie święty i czysty jak pierwsze kochanie. Obrazy dawno minionych czasów ancien régime’u nie tylko w mojej pamięci pokryła litościwa patyna zapomnienia, łagodząca ostre kanty wspomnień i pozwalająca zachować obraz przeszło...
13th Age

13th Age

Trzecia z czwartą i indianami

05-12-2013 10:39 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 14
Umarł król, niech żyje król! Odkąd czwarta edycja D&D zeszła z piedestału, pojawili się pretendenci do tytułu prawdziwej / najlepszej wersji mechaniki d20. Pathfinder, ostatnio Numenera (choć jej związki z dedekowymi korzeniami są w najlepszym razie dość luźne); od jakiegoś czasu głośno jest tak...
Noctum: Vivisection

Noctum: Vivisection

Dodatek tnący na żywo

30-11-2013 13:06 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Noctum, system RPG wydany w roku 2009 nakładem firmy Wicked World Games, miałem przyjemność przybliżyć czytelnikom Poltergeista niedługo po jego anglojęzycznej premierze. Mimo że systemowa podstawka prezentowała się pod wieloma względami całkiem interesująco, to – niestety – linia w...
Iron Kingdoms: Kings, Nations and Gods

Iron Kingdoms: Kings, Nations and Gods

Przewodnik po Żelaznych Królestwach

24-11-2013 15:55 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 3
Jednym z elementów, które w znacznym stopniu wpłynęły na moją ocenę podręcznika podstawowego do nowej edycji Iron Kingdoms RPG, był przedstawiony w nim obraz uniwersum Żelaznych Królestw i realiów, w jakich postacie graczy będą przeżywać swoje przygody. Zachodnia część kontynentu Immoren, gdzie dom...
Tetcon: Reaktywacja

Tetcon: Reaktywacja

Wystrzałowa tetetka

18-11-2013 22:50 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Czasy, gdy Trójmiasto było potentatem na konwentowej mapie Polski, dawno już należą do przeszłości. Choć jednak Gdańsk i Gdynia, mimo funkcjonowania w nich rozmaitych klubów miłośników fantastyki, z wolna zamieniły się w konwentową pustynię, pałeczkę przejęły od nich mniejsze pomorskie miejscow...
Call of Cthulhu 7th Edition Quick-Start Rules

Call of Cthulhu 7th Edition Quick-Start Rules

Nowy przepis na macki w galarecie

17-11-2013 21:35 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 3
Darmowe, demonstracyjne wersje gier fabularnych, zamieszczane z reguły na internetowych stronach erpegowych wydawców, mogą – i w założeniu mają – pełnić przynajmniej kilka istotnych funkcji. Oczywiście, przede wszystkim, zachęcać do sięgnięcia po płatną edycję gry, ale także umożliwiać r...
The Mutant Epoch: Beyond Red Crater

The Mutant Epoch: Beyond Red Crater

Staroszkolny postapokaliptyczny dungeon crawl

12-11-2013 13:41 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Staroszkolny system The Mutant Epoch, wydany w roku 2011 nakładem kanadyjskiej firmy Outland Arts przenosił graczy w postapokaliptyczne realia XXIV wieku, dając im możliwość wcielania się w postacie ludzi, klonów, cyborgów i mutantów obdarzonych niezwykłymi mocami i zdolnościami. Mimo że mechan...
111

111

Ogłaszam alarm dla miasta Warszawy!

01-11-2013 14:50 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 0
Druga Wojna Światowa to niewyczerpane źródło inspiracji dla autorów szerokiej gamy gier planszowych – od małych, prostych pozycji, po wielkie i rozbudowane tytuły, których rozegranie niejednokrotnie zajmuje długie godziny. Niektóre z nich koncentrują się na możliwie wiernym odwzorowaniu konkre...
Nights of the Crusades

Nights of the Crusades

System z 1001 nocy

31-10-2013 19:02 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 2
Tajemnicze krainy odległego Orientu od wieków fascynowały ludzi Zachodu, którym daleka Arabia jawiła się jako połączenie niemal raju na ziemi, pełnego niewysłowionego piękna i nieprzebranych bogactw, oraz niegościnnej, iście piekielnej domeny palącego żaru i wszechobecnej pustyni, w której przetrwać...
Achtung! Cthulhu: The Trellborg Monstrosities

Achtung! Cthulhu: The Trellborg Monstrosities

Pradawna groza na dalekiej północy

22-10-2013 19:19 | AdamWaskiewicz | Komentarze: 4
Patrząc na rozwój linii wydawniczej Achtung! Cthulhu wypada jedynie pogratulować brytyjskiej firmie Modiphius Entertainment i trzymać kciuki za setting łączący Mity Cthulhu z realiami II Wojny Światowej. Do kampanii Zero Point (której pierwsza część, The Three Kings, zdobyła w tym roku srebrny laur...
ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.